...صیام عشق...

سروده های من و سایرین

...صیام عشق...

سروده های من و سایرین

ما کشتگان مسلخ عشقیم، والسلام! ...... علیرضا قزوه


 
اول سلام و بعد سلام و سپس سلام
با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام
 
باید سلام کرد و جواب سلام شد
بر هر کسی که هست از این هیچ کس سلام
 
فرقی نمی کند که کجایی ست لهجه ات
اترک سلام ، کرخه سلام و ارس سلام
 
ظهر بلوچ ، نیمه شب کُرد و ترکمن
صبح خلیج فارس، غروب طبس سلام
 
بازارگان درد! اگر می روی به هند
از ما به طوطیان رها از قفس سلام
 
"دیشب به کوی میکده راهم عسس ببست"
گفتم به جام و باده و مست و عسس سلام
 
معنای عشق غیر سلام و علیک نیست
وقتی سلام رکن نماز است، پس سلام!
 
قبل از سلام جام  تشهد گرفته ایم
ما کشتگان مسلخ عشقیم، والسلام!

 علیرضا قزوه
25 تیر 1394


مشاهده در وبلاگ استاد غزوه
                    

دریا شده است خواهر و من هم برادرش (محمدعلی بهمنی)


غزل زیبا از محمدعلی بهمنی



دریا شده است خواهر و من هم برادرش

شاعـــرتر از همیشه نشستـــــم برابرش


خواهر سلام! با غزلــی نیمه آمدم

تا با شما قشنگ شود نیم دیگرش


می خواهم اعتراف کنم، هرغزل که ما

با هـــم سروده ایم جهان کرده از برش


خواهر زمان ، زمان برادر کشی است باز

شاید بـــه گوش هــــا نرسد بیت آخـرش


با خود ببر مرا کـــه نپوسد در این سکــــون

شعری که دوست داشتی از خود رهاترش


دریا سکوت کرده و من حرف می زنم

حس می کنم که راه نبردم به باورش


دریا منــــم ، همو کــــه به تعداد موج هات

با هر غروب خورده بر این صخره ها سرش


هم او که دل زده است به اعماق و کوسه ها

خــــون می خورند از رگ در خــــون شناورش


خواهر! برادر تو کم از ماهیان که نیست

خرچنگ ها مخــــواه بریسند پیکـــــرش


دریا سکوت کرده و من بغض کرده ام

بغض برادرانه ای از قهـــــر خواهرش


 دانلود شعر با صدای استاد بهمنی